Mijn eerste week in Ghana - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Noortje Hartog Jager - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Ghana - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Noortje Hartog Jager - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Ghana

Door: Noortje den Hartog Jager

Blijf op de hoogte en volg Noortje

08 Juli 2013 | Ghana, Cape Coast

Hallo iedereen! Otzeden? (Alles goed?) Met mij boko! (goed) Jaja, we leren hier ook de plaatselijke taal, Vonti. Ik leef nog en hier in Ghana is het super! Maar het heeft soms ook zijn zware kanten. Bij deze een kleine samenvatting van mijn eerste week in Ghana.

Op Schiphol hadden we afgesproken met een paar andere Nederlandse meisjes die hetzelfde project gingen doen. Na het afscheid met onze ouders, begon het avontuur toch echt: op naar GHANA!

Eenmaal aangekomen werden we eerst naar een hostel gebracht waar we de eerste nacht zouden overnachten. De volgende dag begon met een lange, hobbelende rit naar ons gastgezin waar we de eerste 2 weken zullen blijven. Acuut werden we besprongen door kleine, donkere kindjes die mijn haar maar al te interessant vonden! De kamers werden ingedeeld en ik zit nu met een Nederlands meisje op de kamer, Nadine. Een heel leuk kind! Verder is trouwens iedereen van onze groep super aardig. Nederlanders, Amerikanen, een Belg en een Noorweegse.

Toen ontstond het volgende probleem: fatsoenlijk een klamboe ophangen. DRAMA! Maar het is gelukt ;-) De douches zijn hier IJSkoud! Maar we mogen blij zijn met stromend water (wat er ook niet altijd is), want de laatste twee weken zullen we het met een emmer en kopjes moeten doen. En stiekem is zo'n koude douche met dit weer best heerlijk.

De volgende ochtend gingen we aan het ontbijt (wat elke dag hetzelfde is): wit, soppig brood met pindakaas die zich ongeveer vastzuigt in je mond. Na dit "overheerlijke" ontbijt begon onze eerste lesdag op "St. Mary's". Alle oogjes van de kinderen waren op ons gericht en we werden overdonderd met vragen. De juffen zijn hier wel heel streng en helaas heb ik al een paar keer een zweepslag voorbij moeten zien komen... Camera's vinden ze allemaal behoorlijk interessant. "FOTO, FOTO, FOTO!", oftewel: ongeveer 200 nieuwe foto's in een kwartier!

Elke dag bestaat hier uit eerst de halve dag lesgeven, wat steeds leuker wordt omdat wij de kinderen gaan herkennen en zij mij, en vervolgens de halve dag verven. De eerste dag was dit helaas dramatisch schuren van de muren. Maar het schooltje begint er steeds beter uit te zien!

Afgelopen weekend zijn we naar "Safari Beach" gegaan. Na het rijden door enorm armoedige dorpjes, in de meest onbewoonde bossen, kwamen we bij dit paradijs aan. Een prachtig tropisch strand met schattige huisjes waar we het weekend uit konden rusten. Een prachtige plek! De golven waren hier super hoog en we besloten gelijk een duik te nemen (oftewel: een paar backflips gemaakt en een liter zeewater binnen gekregen). 's Avonds een warm kampvuurtje met z'n allen.

Oh en RARA, ik heb hier ook een echte ALBINO gezien! Heel apart en bijzonder om zo'n kindje hier in Ghana te zien tussen alle negertjes. Een echt duo penotti koppeltje!

Ik kan nog wel bladzijdes vol blijven schrijven, maar voor zover was dit mijn samenvatting van deze week. In The Hills hoop ik op een nog een uurtje internet cafe zodat ik jullie up-to-date kan blijven houden. BYEBYE!

  • 08 Juli 2013 - 21:07

    Daan En Simone:

    Wat een leuk geschreven verhaal! Een enorme ervaring. Geniet ervan!

  • 08 Juli 2013 - 23:23

    Angela:

    Wauw Noor!! Super leuk dit, geniet ervan! XXX

  • 09 Juli 2013 - 00:23

    Sicera:

    Ah super te gek allemaal Noor! Veel plezier daarzo.
    Hoelang blijf je daar eigenlijk?

    Ik ben héél benieuwd naar wat je allemaal daar nog gaat
    meemaken. Dus blijf ons op de hoogte houden met je blog!

    Kussies

  • 11 Juli 2013 - 23:59

    Pauline:

    Noorie! Wat leuk om te horen! Je maakt wel bijzondere dingen mee daar, zowel mooi, leuk als heftig. Sterkte, succes, veel plezier, kijk uit naar het volgende verhaal!

    Kus, Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 5259

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 07 Juli 2017

Kenia

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Ghana

Landen bezocht: