Op naar Ghana! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Noortje Hartog Jager - WaarBenJij.nu Op naar Ghana! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Noortje Hartog Jager - WaarBenJij.nu

Op naar Ghana!

Door: Noortje den Hartog Jager

Blijf op de hoogte en volg Noortje

29 Juni 2013 | Nederland, Assen

Mijn koffer is bijna ingepakt! Morgen rond 3 uur zal ik naar Ghana vliegen! Ik zal hier een maand lang vrijwilligerswerk gaan doen. Eerst 2 weken in Cape Coast en vervolgens 2 weken in the Akuapem Hills. Het werk zal bestaan uit lesgeven, spelletjes organiseren, maar natuurlijk ook diehard scholen bouwen! De gastgezinnen zijn al bekend en zien er super leuk uit!

Via Projects Abroad heb ik al een paar andere Nederlandse meisjes leren kennen die hetzelfde project gaan doen en dezelfde vlucht nemen, dus dat maakt het toch net ietsje minder spannend.

Veel mensen vragen aan mij hoe ik nou eigenlijk bij deze reis ben gekomen en waarom ik dit wil gaan doen. Op studiebeurzen liep ik altijd gelijk tegen het eerste kraampje aan: Projects Abroad. Elk jaar stopte ik hier weer, omdat het me bleef interesseren. Na mijn examens (geslaagd!) zou ik er tijd voor hebben, dus hoppa!

Deze reis had wel veel voorbereidingen nodig. "Even" op en neer naar Den Haag om mijn visum op te halen, "even" op en neer naar Amsterdam (verdwaald en wel) om een voorbereidingsdag bij Muses te volgen (die wel enorm nuttig was) en ga zo maar door.

Via vrienden, familie en leraren heb ik nog 130 euro weten op te halen. Vandaag heb ik al wat kleine dingetjes gekocht die nuttig zullen zijn voor mijn eerste lessen (potloden, kleurplaten, stickers). Maar in Ghana zal ik goed observeren en dit sponsorgeld heel goed besteden aan spullen voor projecten/mensen die het geld enorm goed kunnen gebruiken.

Ik ga in Ghana proberen jullie nog steeds up-to-date te houden! (Als we een keer een internetcafé zullen bezoeken). BYEBYE!

  • 29 Juni 2013 - 21:27

    Lotte Van Essen:

    Heeel veel plezier!! Geniet er van en wie weet zien we je op de terugkomdag!:)

    Liefs Lotte

  • 29 Juni 2013 - 21:28

    Lotte Van Essen:

    Oh, haha ik was niet ingelogd!:)
    Maar het was mijn reactie dus.

  • 01 Juli 2013 - 18:31

    Jolanthe:

    Inmiddels goed aangekomen? We zijn benieuwd naar je eerste ervaringen. Maak er wat moois van!
    Liefs en groetjes, Jolanthe en Rieks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Actief sinds 12 Juni 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 5265

Voorgaande reizen:

29 April 2017 - 07 Juli 2017

Kenia

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Ghana

Landen bezocht: