Exploring Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Noortje Hartog Jager - WaarBenJij.nu Exploring Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Noortje Hartog Jager - WaarBenJij.nu

Exploring Nepal

Door: Noortje den Hartog Jager

Blijf op de hoogte en volg Noortje

09 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Na een rit van 10 uur in een bloedhete bus, maar met prachtige uitzichten, eindelijk aangekomen in Pokhara. Tien uur klinkt misschien heel lang, maar met deze uitzichten zou ik wel jaren in een bus kunnen zitten! Onderweg hadden we nog even een plaspauze en zaten er spinnen van 8 centimeter doorsnede (niet overdreven) op de muur lekker naar beneden te koekeloeren, niet erg comfortabel ;-)

In Pokhara ben ik gaan paragliden! Echt heeeeeel vet!!! Met een busje kriskrasten we door de bergen heen naar de top. Onderweg rookten de instructeurs nog even een flinke joint, niet een heel prettig idee als een half uur later je leven van hen afhangt ;-) Mijn instructeur was een mini Nepalees, maar wel een hele grappige! (Kwam vast door de joint). Pakje aan, vastgesnoerd aan de mini Nepalees en hoppa! Rennen van de berg en zwevend genieten van het mooie Pokhara. Foto's volgen later op Facebook!

Op de tweede dag in Pokhara zijn we onder andere naar een tempel gegaan. Daar werd toevallig net een videoclip opgenomen! Die zanger kon alleen voor geen meter dansen, dus ik ben flink benieuwd naar de videoclip! ;-) Wie weet zijn wij er ook nog in te vinden op de achtergrond!

Ook zijn we nog naar een soort waterval geweest, waar het water keihard de lucht in schoot. Foto tijd! Gevolg: kletsnat ;-) Later bij de waterval kwamen er ook allemaal Nepalezen op Savannah en mij af die wel even minstens 10 keer met ons op de foto wilden. Nou, het water droop nog van me af, dus dat zijn vast mooie foto's geworden!

Na Pokhara zijn we naar Chitwan gegaan. Chitwan ligt een stuk lager en dat was zeker te merken aan de temperatuur! Ik gok dat het rond de 40 graden was, maar het voelde wel als 50! We zaten hier wel in een heerlijk hotelletje met airco en een buffet! Even flink hiervan genoten na alle vorige avonden rijst.

In Chitwan zijn we 's ochtends eerst met een gammele kano op een rivier vogels en krokodillen gaan spotten, heel fijn met zo'n gammele kano! ;-) Vervolgens hebben we een jungle walk gedaan door de modder, stekelige planten en over slootjes en dunne houten plankjes heen. Onderhand zijn we nog hertjes tegengekomen! En bloedzuigers...

Later op de ochtend hebben we eerst met olifanten gezwommen. We mochten op hun rug zitten en daar werden we kletsnat gespoten, een douche was niet meer nodig! ;-) Vervolgens hebben we een jungle tocht gedaan op de rug van een olifant, heel gaaf! Halverwege de tocht begonnen alleen alle olifanten opeens te grommen, te tetteren en op elkaar af te rennen, dus dat was even flink schrikken wanneer je in een gammel bakje bovenop een olifant zit! De gidsen beweerde dat het "Happiness" was, maar we hebben het in ieder geval overleefd!

Na Chitwan zijn we terug naar Kathmandu gegaan voor de laatste avond met elkaar. De volgende dag wilden we nog naar de monkey tempel, maar halverwege de trappen ernaartoe begon het zo hard te regenen, dat er oprecht een waterval naar beneden ontstond! (Voor degenen met Facebook, kijk het filmpje op mijn pagina). Toen er uiteindelijk ook een waterval in m'n schoenen ontstond, hebben we maar besloten terug te gaan.

Een paar uur later was het alweer tijd om afscheid te nemen van de groep! Na iedereen een dikke knuffel te hebben gegeven stapten Nancy en ik weer in de taxi op naar het volgende plekje (geen idee waar). Eenmaal aangekomen werden we gelijk mee uit eten genomen door het gastgezin en de andere vrijwilligers in het huis, want 1 of andere Nepalees was jarig. Hele gezellige avond, veel nieuwe internationale mensen ontmoet en een kijkje genomen in het uitgaansleven van Nepal (was niet heel spectaculair).

Nancy en ik hebben de volgende dag toch besloten om weg te gaan bij het gastgezin en terug te gaan naar Kathmandu. We zullen dus geen vrijwilligerswerk meer gaan doen, maar gaan nog een week dingen in de buurt gaan bezichtigen. Voor anderen misschien lastig te begrijpen, maar we weten zeker dat dit voor ons de beste beslissing is. We letten goed op elkaar en we maken er een geweldige laatste week van! We houden jullie op de hoogte!

Namasté!